Regulamin rekrutacji

REGULAMIN REKRUTACJI

Publicznego Gimnazjum Jezuitów w Mysłowicach

na rok szkolny 2016/2017

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7).
  • Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty nr OP-DO.110.2.4.2016 z dnia 29.01.2016 r.
  • Statut Publicznego Gimnazjum Jezuitów w Mysłowicach.

 

UWAGA!  Dokumenty rekrutacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Gimnazjum.

  • 1

Regulamin określa tryb i formę składania dokumentów, potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole oraz zasady przyjmowania uczniów do Publicznego Gimnazjum Jezuitów w Mysłowicach.

  • 2

Dyrektor Publicznego Gimnazjum Jezuitów w Mysłowicach powołuje szkolną komisję rekrutacyjną w składzie:,

– przewodniczący komisji,

– dwóch członków komisji.

Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:

  1. ustalenie wyników postępowanie rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
  2. ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
  3. sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

Prace komisji nadzoruje Dyrektor szkoły i ma decydujący głos w sprawie przyjęcia dziecka.

  • 3
  1. Do pierwszej klasy przyjmuje się kandydatów posiadających świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
  2. O przyjęciu kandydatów decyduje ilość posiadanych wolnych miejsc oraz spełnienie kryteriów opisanych w § 4.
  3. W roku szkolnym 2016/17 planowane są 3 klasy pierwsze.
  4. Liczba uczniów w oddziale nie będzie przekraczać 20.
  5. Językiem obcym nowożytnym kontynuowanym w gimnazjum będzie język angielski.
  6. Drugim językiem nowożytnym będzie język niemiecki.
  7. Wszyscy uczniowie przyjęci do gimnazjum, bez względu na język zadeklarowany w kwestionariuszu, będą uczyli się ww. języków.
  • 4

O przyjęciu kandydata do Publicznego Gimnazjum Jezuitów w Mysłowicach decydują następujące kryteria:

  1. liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z zajęć edukacyjnych oraz zachowania wpisanych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej – maksymalnie 28 punktów,
  2. liczba punktów możliwych do uzyskania za wyniki sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, zawartych w zaświadczeniu OKE – maksymalnie 40 punktów,
  3. kandydat może uzyskać dodatkowe punkty, spełniając następujące warunki:

– finaliści konkursów organizowanych przez Kuratorium Oświaty – 5 punktów,

– osiągnięcia przedmiotowe, sportowe lub artystyczne potwierdzone dyplomem na poziomie co najmniej wojewódzkim – 3 punkty,

– ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 4 punkty,

  1. Zajęciami edukacyjnymi, o których mowa w ust. 1, pkt. a są następujące przedmioty:

– język polski,

– język obcy nowożytny,

– historia i społeczeństwo,

– matematyka,

– przyroda,

– religia/etyka.

  1. Przyjmuje się następującą punktację za oceny:

– celujący 4

– bardzo dobry 3

– dobry 2

– dostateczny 1

– dopuszczający 0

  1. Przyjmuje się następującą punktację za oceny z zachowania:

– wzorowe 4

– bardzo dobre 3

– dobre 2

– poprawne 1

– nieodpowiednie 0

– naganne 0

  1. Laureaci kuratoryjnych konkursów przedmiotowych przyjmowani są do gimnazjum na podstawie zaświadczenia, niezależnie od ilości uzyskanych punktów w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2. W każdym oddziale pozostają 2 miejsca do dyspozycji Dyrektora szkoły.
  • 5
  1. Przyjmowanie dokumentów od kandydatów odbywać się będzie od 6 maja do 10 czerwca 2016 , w godzinach od 9.00 do 15.00 (z wyjątkiem sobót, niedziel i dni świątecznych) w sekretariacie szkoły.
  2. Rozmowy z kandydatami – rodzice i kandydaci, którzy złożyli kwestionariusz (zgłoszenie-wniosek) kandydata, zostaną umówieni na rozmowę rekrutacyjną, która będzie miała miejsce w szkole.
  3. Przedkładanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu po klasie szóstej (mogą być to kopie lub oryginały) odbywać się będzie do 28 czerwca 2016 , do godz. 15.00.
  4. 15 lipca 2016 o godz. 15.00 ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
  5. Do 20 lipca 2016do godz. 15.00 kandydaci (umieszczeni na liście kandydatów zakwalifikowanych) potwierdzają wolę podjęcia nauki w Publicznym Gimnazjum Jezuitów w Mysłowicach poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej. Niedostarczenie wyżej wymienionych dokumentów jest równoznaczne ze skreśleniem z listy kandydatów zakwalifikowanych.
  6. 22 lipca 2016 r. godz. 15.00 –podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
  7. Do 31 sierpnia 2016 r.– postępowanie uzupełniające.
  • 6

Wymaganymi przez szkołę dokumentami są:

  1. wypełniony kwestionariusz (zgłoszenie-wniosek) kandydata –do 10 czerwca 2016 r.,
  2. 3 zdjęcia podpisane imieniem i nazwiskiem oraz z wpisaną datą urodzenia do 10 czerwca 2016r.,
  3. zaświadczenie o gimnazjum rejonowym (do pobrania w szkole podstawowej)do 20 lipca 2016 r.,
  4. oryginał świadectwa i zaświadczenia o wynikach sprawdzianu –do 20 lipca 2016 r.,
  5. zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty –do 28 czerwca 2016 r.,
  6. Kartę zdrowia należy dostarczyć po przyjęciu do szkoły.
  7. Niedostarczenie wyżej wymienionych dokumentów, w terminie do 20 lipca 2016 r., do godziny 15.00 skutkuje skreśleniem z listy kandydatów do gimnazjum.
  8. Regulamin z kwestionariuszem zgłoszeniowym/wnioskiem kandydata stanowią integralną całość. Podpisy kandydata i rodziców złożone na formularzu potwierdzają akceptację wszystkich warunków i zasad zawartych w ww. dokumentach.